Proceedings of the HPM 2000 Conference. Vol. 2. F and B Mathematics Teaching in Vocational School: A Team Work with HPM perspective. p. 61-66.
(Enseignement des mathématiques dans les écoles professionnelles (restauration) : une équipe qui travaille dans la perspective de HPM.)
Auteur : Lin Yu-Yi
Résumé
De son expĂ©rience dans l’enseignement des mathĂ©matiques dans une Ă©cole professionnelle de F et B (Food and Beverage =restauration), l’auteur conclut que le fait d’aider les Ă©tudiants Ă Ă©tablir de bonnes relations avec les mathĂ©matiques est fondamental pour leur enseignement. L’histoire des mathĂ©matiques, riche d’anecdotes sur les mathĂ©maticiens qui ont rĂ©ussi motive les Ă©tudiants plus que des chiffres ennuyeux. Les poids et mesures, ainsi que les manuscrits anciens suscitent Ă©galement la curiositĂ© des Ă©lĂšves. D’oĂč l’intĂ©rĂȘt de trouver du matĂ©riel pĂ©dagogique permettant de relier F et B et mathĂ©matiques. Abstract From the experiments on teaching Mathematics in F&B Vocational school, the author concludes that facilitating students to establish a good relationship with Mathematics is fundamental for Mathematics teachers. The History of Mathematics can be a bridge for establishing such relationship. Students are more attracted to the stories of successful Mathematicians rather than dull figures. The ancient manuscripts on Mathematics also arouse students’ curiosity. Thus the interest to investigate is also stimulated. Teaching materials that can link F&B and Mathematics and along with
86% des Ă©tudiants participant Ă ces expĂ©riences ont dĂ©clarĂ© ĂȘtre capables de s’adapter Ă cette mĂ©thode d’enseignement et que l’objectif « bonheur d’apprendre et rĂ©ussite » peut ĂȘtre rĂ©alisĂ©.
multi-approach measurement and testing method can make teaching more effective. Cooperative teaching among school teachers enables students to get different
experiences in the field of Mathematics, and thus is an effective curriculum. Therefore, up to 86% of the students in our experiments reported being able to adapt
to this teaching method and that the objective of « happy learning with accomplishment » can be realized.
Notes
Chapitre des Actes de HPM 2000. Vol. 2.
Données de publication
Ăditeur Department of Mathematics, National Taiwan Normal University Taipei , 2000 Format p. 61-66 Index Bibliogr. p. 58-60
Public visé chercheur, enseignant, formateur
Type chapitre dâun ouvrage Langue anglais Support papier
Classification