Actes de la XIe Ecole d’été de didactique des mathématiques. Organiser l’étude 2. Théories et empiries. p. 23-40.

incomplète

Résumé

There are two main directions in the research on teaching practices in mathematics: the ‘cognitive approach’, whose empirical objecto fo study includes teachers’ conceptions, goals, beliefs, and ‘pedagogical content knowledge’ ; and the ‘epistemological approach’ that focuses on the study of institutional didactic situations or didactic organisations. This lecture shows how the Anthropological Theory of the Didactic (Chevallard 1999) connects the description of didactic organisations with the mathematical organisations that are supposed to be built in the teaching process.

Notes

Chapitre des Actes de la 11e école d’été de didactique des mathématiques .

Données de publication

Éditeur La Pensée Sauvage éditions Grenoble , 2002 Collection Recherches en didactique des mathématiques Format 19 cm x 27 cm, p. 23-24

ISBN 2-85919-176-3 EAN 9782859191764 ISSN 0991-4250

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue français Support cédérom, papier

Classification