Proceedings of the HPM 2000 Conference. Vol. 2. From Atayal World to Science World: A Pilot Study on a Science Class for Atayal Junior High Students. p. 130-141.

(Du monde d'Atayal au monde de la Science : Une étude pilote sur un cours de sciences pour les élèves originaires de la tribu Atayal.)

Auteur : Fu Li-Yu

Résumé

Les Atayal constituent l’une des neuf principales tribus aborigènes de Taiwan. Leurs adolescents présentent une déficience notable en sciences par rapport à la population majoritaire. La vision Atayal du monde entre souvent en conflit avec celle du programme commun. Cet article décrit une étude pilote d’enseignement des sciences pour les « Junior High » (12-15 ans) prenant en compte la vision Atayal du monde.

Abstract

The Atayal are one of the nine main indigenous tribes in Taiwan. There has been a significant gap in the achievement in science and mathematics between the children of indigenous tribes and of mainstream community. The Atayal world view often conflicts with that of the common program. The research presented in this paper is a pilot study on a one-year science class for Atayal junior high students in two classrooms.

Notes

Chapitre des Actes de HPM 2000. Vol. 2.

Données de publication

Éditeur Department of Mathematics, National Taiwan Normal University Taipei , 2000 Format p. 130-141 Index Bibliogr. p. 141-141

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification