History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. Historical-Epistemological Dimension of the Improper Integral As a Guide for New Teaching Practices. p. 211-223.

(La dimension Historico-épistémologique de l'intégrale impropre : un guide pour de nouvelles pratiques d'enseignement.)

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Résumé

Cet article montre les bases de la construction d’une séquence d’enseignement pour le concept d’intégrale impropre. Cette séquence est basée sur des résultats d’analyses cognitives, didactiques et épistémologiques. Cet article met l’accent sur les résultats de l’analyse épistémologique, montrant l’importance de l’utilisation du registre graphique et l’étude de cas particuliers dans la genèse des calculs d’intégrales impropres.

Abstract

This paper shows the foundations of the construction of a teaching sequence for the concept of improper integral. Our sequence is based on the results of cognitive, didactic and epistemological analyses. This paper focuses on the results of our epistemological analysis, showing the importance of the use of the graphic register and the study of particular cases in the genesis of the calculations of improper integrals.

Notes

Chapitre des Actes de la cinquième université d’été (ESU 5).

Données de publication

Éditeur Vydavatelsky Press Prague , 2008 Format 14,8 cm x 21 cm, p. 211-223 Index Bibliogr. p. 221-223

ISBN 80-86843-19-X EAN 9788086843193

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification