History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. The question of evaluation and assessment of experiences with introducing history of mathematics in the classroom. p. 59-76.
(La question de l'évaluation des expériences d'introduction de l'histoire des mathématiques dans la classe.)
Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP Télécharger
Auteurs : Rogers Léo ; Weiss-Pidstrygach Ysette ; Barnett Janet Heine ; Guillemette David ; Métin Frédéric
Résumé
Ce compte rendu de table ronde a d’abord pour objet de donner une vue d’ensemble des contextes, options, possibilités et situations liés aux problèmes d’évaluation, et d’offrir une liste des questions à considérer quand nous préparons un cours, et avant de faire une évaluation du travail de nos élèves. Abstract The question of Evaluation and Assessment that we were asked to consider contains many different aspects of general beliefs and principles, of personal didactic and pedagogic decisions, and of internal freedoms and external constraints. The use of history of mathematics in education and teaching of mathematics also concerns the broad cultural aspects of our subject surveyed by Alan Bishop (1988). Areas not considered explicitly in this short report are questions of equity and social justice, of race and gender, which are the concern of all sensitive educators. This report is intended first to survey the contexts, options, possibilities, and situations surrounding the problems of assessment and evaluation, and to offer a number of questions that we all have to consider when we plan a course, and before we make an assessment of our students’ work. These aspects were considered by the panel members, and since each of us work in different contexts, our work situations and observations can be found in the statements at the end of this report.
Les membres de a table-ronde ont étudiés ces aspects, et puisque chacun d’eux travaille dans un contexte différent, on peut trouver à la fin du rapport leurs situations de travail et leurs observations.
Notes
Chapitre des Actes de la septième l’université d’été (ESU 7).
Données de publication
Éditeur Aarhus University Copenhague , 2015 Format 17 cm x 23 cm, p. 59-76 Index Bibliogr. p. 73-76
ISBN 87-7684-737-3 EAN 9788776847371
Public visé chercheur, enseignant, formateur
Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier
Classification