History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Integrating the history into the teaching of the concept of logarithms. p. 447-448.

(Intégrer l'histoire dans l'enseignement du concept de logarithme.)

Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP  Télécharger 

Auteur : Tian Fanglin

Résumé

Bref compte rendu sur une expérience d’utilisation de l’histoire des mathématiques en Chine.

Abstract

There are lots of theoretical discussion on the role of history in mathematics
education and the relation between history and mathematics education. It seems that we lack the empirical studies which could link the history with mathematics education. In this lecture, we would like to report a case study in which the history of mathematics is integrated into a normal class in China.

Notes

Chapitre des Actes de la septième l’université d’été(ESU 7).

Données de publication

Éditeur Aarhus University Copenhague , 2015 Format 17 cm x 23 cm, p. 447-448

ISBN 87-7684-737-3 EAN 9788776847371

Public visé chercheur, enseignant, formateur Niveau lycée, terminale Âge 17

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification