History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Using historical texts in an interdisciplinary perspective: two examples of the interrelation between mathematics and natural sciences. p. 527-528.
(L'utilisation de texte historiques dans une perspective (interdisciplinaire) : deux exemples d'interrelation entre le mathématiques et les sciences de la nature.)
Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP Télécharger
Auteur : Hosson Cécile de
Résumé
Courte présentation des textes étudiés : cosmologie en Grèce ancienne et en Chine ancienne ainsi que les Discorsi de Galilée. Abstract In this workshop two sets of historical texts will be studied with the aim of providing the participant with examples of effective interrelations between mathematics and natural sciences (physics and astronomy) according to the way these two scientific areas are defined today. These two sets of documents will refer to two different times: the Greek and Chinese Ancient World and the Italian Classical Time.
Notes
Chapitre des Actes de la septième l’université d’été (ESU 7).
Données de publication
Éditeur Aarhus University Copenhague , 2015 Format 17 cm x 23 cm, p. 527-528
ISBN 87-7684-737-3 EAN 9788776847371
Public visé chercheur, enseignant, formateur Niveau 2de, 3e, collège, lycée Âge 14, 15
Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier
Classification