History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. E.G. Posters Sessions. p. 822-839.

(Présentation des posters.)

Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP  Télécharger 

Résumé

Dans cette partie, sept posters présentés lors de la conférence sont rapidement décrits :
– M. Asenova et G. Bolondi: A hermeneutic approach to history and epistemology in mathematics education: the case of probability
– D.P.A. Oliveira, M. Rosa et M. da C.V. Viana: The contributions of funds of knowledge and culturally relevant pedagogy as methodologies for the development of sociocultural perspective of history of mathematics classrooms (Abstract)
– K. Wang: Design research on integrating the history of mathematics into teaching and application
– A. Rosas-Mendoza et L.d.R. Pardo-Mota: Progressions and series in ancient China (Abstract)
– Z. Lin, F. Wang et X. Wang: Genetic approach to teaching derivative: a teaching experiment on the geometric interpretation of derivative in senior high school
– L. Kirby: Plimpton 322: A video documentary to motivate students to study mathematics (Abstract)
– J. Corrêa: Mathematics, education and war (Abstract)

Notes

Chapitre des Actes de la septième l’université d’été (ESU 7).

Données de publication

Éditeur Aarhus University Copenhague , 2015 Format 17 cm x 23 cm, p.

ISBN 87-7684-737-3 EAN 9788776847371

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification