History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Original sources in the mathematics classroom. p. 205-207.

(Textes originaux en classe de mathématique.)

Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP  Télécharger 

Résumé

Ce texte rend compte d’une discussion qui a rassemblé des personnes intéressées par l’utilisation de sources originales dans la classe de mathématiques, du point de vue de l’enseignant ou du chercheur en didactique des mathématiques, pour une discussion des questions et des préoccupations liées à leur potentiel et à leurs effets sur l’éducation

Abstract

This discussion group seeks to bring together individuals who are interested in the use of original sources in the mathematics classroom,from the perspective of a classroom teacher or a mathematics education researcher, for a discussion of issues and concerns related to their educational potential and effects. Each of the two sessions will focus on a different theme related to the use of original sources in the mathematics classroom. The two sessions will structured around a common framework but sufficiently independent of each other to allow interested individuals to participate in the second session, even if they did not participate in the first session. Both novice and more experienced users of original sources are strongly encouraged to participate in both sessions.

Notes

Chapitre des Actes de HPM 2016 .

Données de publication

Éditeur IREM de Montpellier Montpellier , 2016 Format A4, p. 205-207 Index Bibliogr. p. 207-207

ISBN 2-909916-51-0 EAN 9782909916514

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification