History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Original sources in the mathematics classroom. p. 205-207.
(Textes originaux en classe de mathématique.)
Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP Télécharger
Auteurs : Barnett Janet Heine ; Kjeldsen Tinne Hoff
Résumé
Ce texte rend compte d’une discussion qui a rassemblé des personnes intéressées par l’utilisation de sources originales dans la classe de mathématiques, du point de vue de l’enseignant ou du chercheur en didactique des mathématiques, pour une discussion des questions et des préoccupations liées à leur potentiel et à leurs effets sur l’éducation Abstract This discussion group seeks to bring together individuals who are interested in the use of original sources in the mathematics classroom,from the perspective of a classroom teacher or a mathematics education researcher, for a discussion of issues and concerns related to their educational potential and effects. Each of the two sessions will focus on a different theme related to the use of original sources in the mathematics classroom. The two sessions will structured around a common framework but sufficiently independent of each other to allow interested individuals to participate in the second session, even if they did not participate in the first session. Both novice and more experienced users of original sources are strongly encouraged to participate in both sessions.
Notes
Chapitre des Actes de HPM 2016 .
Données de publication
Éditeur IREM de Montpellier Montpellier , 2016 Format A4, p. 205-207 Index Bibliogr. p. 207-207
ISBN 2-909916-51-0 EAN 9782909916514
Public visé chercheur, enseignant, formateur
Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier
Classification