History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Interrogating historical debates over standards in pedagogical practice. p. 625-625.

(Interroger l'histoire des débats sur les normes de pratique pédagogique.)

Une version texte intĂ©gral est en tĂ©lĂ©chargement sur le site BibliothĂšque numĂ©rique des IREM et de l’APMEP  TĂ©lĂ©charger 

Auteur : Walshaw Margaret

Résumé

Résumé de la présentation orale.

Abstract

This paper seeks to make a contribution to a topic in the history of mathematics education, namely standards in pedagogical practice in schools. National standards in pedagogical practice have featured prominently in the news in many countries over a long period of time. Traditionally, they have been key rallying points not only for politicians, but also for administrators, parents, and educational researchers.

Notes

Chapitre des Actes de HPM 2016 .

Données de publication

Éditeur IREM de Montpellier Montpellier , 2016 Format A4, p. 625-625 Index Bibliogr. 625-625

ISBN 2-909916-51-0 EAN 9782909916514

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification