Actes du Colloque EMF 2018. L’outil mathématique à l’université – Qu’en disent des étudiants de première année universitaire ? p. 566-576.

Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP  Télécharger 

Résumé

This article presents a study carried out over two academic years (from 2015 to 2017) in QLIO department of Evry’s IUT. It deals with mathematic teaching to non-mathematician students in the first year of the university. It analyses students’ feelings about a mathematical tool approach, which may seem natural in this context. The results show that while the tool approach has positive effects, it should not hide the object dimension, even for concepts already taught in secondary education.

Notes

Chapitre des Actes du Colloque EMF 2018.

Données de publication

Éditeur IREM de Paris Paris , 2019 Format A4, p. 566-576 Index Bibliogr. p. 575-576

ISBN 2-86612-391-3 EAN 9782866123918

Public visé chercheur, enseignant, formateur Niveau licence Âge 18

Type chapitre d’un ouvrage Langue français Support papier

Classification