Actes du Colloque EMF 2018. L’outil mathématique à l’université – Qu’en disent des étudiants de première année universitaire ? p. 566-576.
Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP Télécharger
Auteur : Hoppenot Philippe
Résumé
This article presents a study carried out over two academic years (from 2015 to 2017) in QLIO department of Evry’s IUT. It deals with mathematic teaching to non-mathematician students in the first year of the university. It analyses students’ feelings about a mathematical tool approach, which may seem natural in this context. The results show that while the tool approach has positive effects, it should not hide the object dimension, even for concepts already taught in secondary education.
Notes
Chapitre des Actes du Colloque EMF 2018.
Données de publication
Éditeur IREM de Paris Paris , 2019 Format A4, p. 566-576 Index Bibliogr. p. 575-576
ISBN 2-86612-391-3 EAN 9782866123918
Public visé chercheur, enseignant, formateur Niveau licence Âge 18
Type chapitre d’un ouvrage Langue français Support papier
Classification