The Influence of computers and informatics on mathematics and its teaching. Strasbourg 25 – 30 March 1985, supporting papers.
(L'influence des ordinateurs et de l'informatique sur les mathématiques et leur enseignement. Strasbourg 25-30 mars 1985, document de travail.)
Un fac-similé numérique est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP Télécharger
Auteur : IREM de Strasbourg . Ed.
Résumé
Ce document contient les documents de travail rédigés en vue du Colloque organisé par la Commission Internationale sur l’Enseignement des Mathématiques (CIEM) à Strasbourg les 25-30 mars 1985.
En voici la liste :
– M. F. Atiyah : Mathematics and the computer revolution
– R. Strasser : Comment on the ICMI-paper
– R. Kapadia : Rigour and relevance in mathematics
– M. Yamaguti : The influence of computer and informatics on mathematics
– M. Yamaguti : On some multigrid finite difference schemes which describe everywhere non differentiable functions
– K. Kuck : Uber ergodische, nicht-monotone lernende Automaten
– N. G. De Bruijn : Contributions to the ICMI discussion
– D. L. Salinger : The effect of computer on the teaching of mathematics
– H. Murakami, H. Masato : The progress of computers and mathematical education
– L. A. Steen : Living with a new mathematical species
– J. Calmet : Introducing computer algebra to users and students
– G. Bitter : First year result of the microcomputer assisted mathématics remediation project at Arizona State University
– E. Dubinski : Computer experience as an aid in learning mathematics concepts
– L. H. Klinger : Bemerkungen zu « the influence of computers … »
– M. Thorne : Computers as a university mathematics teaching aid : toward a stratagy
– J. Stern : Réflexion sur certaines base de l’informatique
– M. Otte : Was ergibt sich aus des GrundlagenKrise der Mathematik ? P. Boieri, A. R. Scarfiotti : Personnal computer in teaching basic mathematical courses
– R. Biehler : Comments on the ICMI-Paper
– J. Niman : The influence of microcomputers J. S. Okon : Computer assited instruction in undergruate mathematics
– A. K. Seda : Computer sicience and the mathematics curriculum
– J. Guidy Wandja : Contributions on symposium
– Meissner : Some cmments responding to the ICMI discussion document
– J. Harthong : Eléments pour une théorie du continu
– Rice, Seidman : Eléments pour une théorie du continu
– T. A. Jenkyns, E. R. Muller : Discret mathematics course be ?
– K. P. Bogart : What should a Discret mathematics be ?
– K. D. Lane : Symbolic manipulators and the teaching of college mathematics
– D. R. Stoutemyer : Using computer symbolic mathematics for learning by discovery
– Ollongren : Formules manipulations in teaching perturbation methods
– C. Kimberling : Conics
– IREM de Strasbourg : Expériences sur les aspects de l’informatique à l’enseignement des mathématiques
– H. Burckhardt : Computer aware curricula : ideas and realisation
– O. Takenouchi : Computers in the beginner’s courses of the calculus
– D. Talle : Visualizing calculus concepts using a computer
– Hodgson et al. : Introductory calculus in 1990
– B. Winkelmann : The impact of the computer on the teaching of analysis
– A. Engel : Algorithmic aspects of statistics
– L. Rade : Report on ISI roud table conference in Canberra (in august 1984)
– D. J. Saunders : Computer animations in mathematics teaching at the Open University
– J. Mason : What happens when you swith off the machine ?
Notes
Données de publication
Éditeur IREM de Strasbourg Strasbourg , 1985 Collection IREM de Stransbourg Num. I118 Format A4, 321 p.
Public visé chercheur, enseignant, formateur
Type monographie, polycopié Langue anglais, français, multilingue Support papier
Classification