utilisation de texte historique
- 2021 Mnémosyne. N° 20.
Auteur : IREM de Paris Groupe MATH
- 2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Developing geometric proportional thinking to 6th grade students with the use of a historical instrument of Errard de Bar le Duc. p. 303-314.
Auteurs : Deligianidis Triantafillos ; Nokolantanakis Kostas
- 2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Potential for collaboration between history and mathematics teachers: An investigation and framework based on a text by Abu’l-Wafa’ Buzj’ani. p. 575-583.
Auteurs : Affan Abdelrahman ; Fried Michael N.
- 2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Discovering neglected synthetic geometry on social networks: Learning maths as in the historical Italian academies. p. 561-573.
Auteurs : Adesso Maria Giuseppina ; Capone Roberto ; Fiore Oriana ; Tortoriello Francesco Saverio
- 2015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Mathematical activities in the classroom on the occasion of the exhibition « art et savoir de l’Inde » during the festival Europalia-India (Brussels, October 2013 -January 2014). p. 627-636.
Auteur : Delire Jean-Michel
- 2015 L’Autan Moderne. N° 1.
Auteur : Buff Xavier. Dir.
- 2011 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Sixth European Summer University (ESU 6). Understanding mathematics using original source. Criteria and conditions. p. 415-427.
Auteurs : Massa-Esteve M Rosa ; Guevara Casanova Iolanda ; Romero Vallhonesta Fàtima ; Puig-Pla Carles
- 2008 History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. Les Annales de Mathématiques de Gergonne : Un journal du 19ème siècle numérisé et médiatisé au bénéfice d’une interdisciplinarité entre mathématiques, histoire, didactique et philosophie. p. 71-82.
Auteur : Gérini Christian
- 2008 History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. History and Epistemology of Calculus and Algebra, Celebrating Leonhard Euler’s Tercentenary. Cooperative Learning and Effectiveness of Perspective Teacher Training. p. 431-440.
Auteurs : Bagni Giogio T. ; Vicentini Caterina
- 2002 Si les nombres m’étaient contés…
Auteur : Charbonnier Robert
- 2000 Déclic. Maths seconde.
Auteurs : Misset Lydia ; Coste Rémy ; Guerlou Catherine ; Lotz Eric ; Turner Jacques
- 1996 De Pythagore à Théon de Smyrne.
Auteur : Daumas Denis
- 1995 Maths et Maths 1re S livre classe.
Auteurs : Deledicq André ; Gauthier René Louis ; Mison Ginette
- 1995 Faire des mathématiques à partir de leur histoire. T. 1. Problèmes de division des champs. p. 103-131.
Auteurs : IREM de Rennes Groupe Regards historique et actuel ; Aubry Danielle ; Blimo Michèle ; Dubois Daniel ; Escofier Jean-Pierre ; Hamon Gérard ; Hely Jean-Yves ; Julien André ; Le Laouénan Jean-Michel ; Ruget Marie
- 1994 Histoire des tangentes.
Auteurs : Delehan Philippe ; Kientz Geneviève ; Pénin Jean-Claude ; Perrin Patrick
- 1986 L’Ouvert. N° 42.
Auteur : IREM de Strasbourg L’Ouvert. Dir.
- 1984 PLOT. N° 28.
Auteur : APMEP PLOT. Dir.
- 1978 L’Ouvert. N° 16.
Auteur : IREM de Strasbourg L’Ouvert. Dir.