Proceedings of HPM 2004 & ESU 4. Mathematics teachers’ professional development: integrating history of mathematics into teaching. p. 368-382.

(Formation professionnelle des enseignants de mathématiques : intégration de l'histoire des mathématiques dans l'enseignement.)

Auteur : Su Yi-Wen

Résumé

Cet article décrit et analyse une recherche conduite en milieu scolaire pendant deux ans pour traiter ces deux questions:
– Quelles sont les stratégies pour un développement professionnel des enseignants sur l’approche HPM (Histoire et Pédagogie des mathématiques) centré sur l’enseignement?
– Quels sont les changement que cette approche HPM apporte aux professeurs de mathématiques participants ?
A la fin, le chercheur suggère un modèle de développement professionnel des enseignants en termes de HPM, résumé sur deux diagrammes :
HPM model for designing teaching materials
Teacher’s Model for Professional Development in terms of HPM

Abstract

This paper describes and analyzes a school-based research during a two-year period to deal with these two questions:

– What are the strategies for teachers’ professional development on the teaching-centered HPM (History and Pedagogy of Mathematics) approach?

-What are the changes that this HPM approach brings to participating mathematics teachers?

Finally, the researcher suggests a model of professional development of teachers in terms of HPM, summarized on two diagrams:

HPM model for designing teaching materials

Teacher’s Model for HPM Professional Development

Notes

Chapitre des Actes de HPM 2004 et ESU 4.

Données de publication

Éditeur University of Crete Iraklion , 2006 Format p. 368-382

ISBN 960-88712-8-X EAN 9789608871281

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification