Proceedings of HPM 2004 & ESU 4. Can popularization of mathematics teach us how to teach ? p. 537-544.

(La popularisation des mathématiques peut-elle nous apprendre à enseigner ?)

Résumé

Cet article analyse les principaux aspects techniques du style et du contenu de quelques textes dont le but est de fournir des informations scientifiques à un large public. À partir de sources journalistiques, encyclopédiques et littéraires, il fournit également des indications sur la manière de mettre en place un enseignement mathématique pour adultes.

Abstract

This paper analyses the main technical aspects of the style and the contents of some texts whose aim is to provide scientific information to a large public audience. Starting from journalistic, encyclopedic and literary sources, it will also derive some hints on how to set up mathematical education for adults. It is addressed to teachers and researchers interested in the problem of conveying basic mathematical ideas in an informal way to non-mathematicians

Notes

Chapitre des Actes de HPM 2004 et ESU 4.

Données de publication

Éditeur University of Crete Iraklion , 2006 Format p. 537-544 Index Bibliogr. 544-544

ISBN 960-88712-8-X EAN 9789608871281

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification