HPM 2012. The HPM Satellite Meeting of ICME-12. Proceeding book 1. Analyse of Mathematics Teaching in the View of the History of Mathematics. p. 251-257.

(Analyse de l'enseignement des mathématiques dans l'optique de l'histoire des mathématiques.)

Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP  Télécharger 

Auteurs : Li Guo-qiang ; Xu Li-hua

Résumé

L’auteur propose d’utiliser la classification SOLO pour déterminer le niveau des enseignants en histoire des mathématiques, et ainsi promouvoir son développement.

Abstract

History of mathematics is very important for mathematics education, but mathematics teachers make rarely use of mathematical history in mathematics class. For history of mathematics coming into mathematical classes, it is crucial that researching and adancing mathematics teachres’ quality in mathematical history. The quality includes three aspects : the recognition on mathematical history, the knowledge about mathematical history and the ability to use mathematical history in teaching. According to SOLO Classification, we can classify teacher’s quality in mathematical history into 5 levels. Through adopting apropriate measures, we can advance teacher’s quality in mathematical history, and further promote mathematics teachers’ professional development.

Notes

Chapitre des Actes de HPM 2012 tome 1 .

Données de publication

Éditeur Drukkerij Baas, Nieuwerkerk aan den IJssel Daejon , 2012 Format A4, p. 251-257

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue chinois Support papier

Classification