History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Teaching mathematics in mining academies: an overview at the end of the 18th century. p. 761-761.

(Enseigner les mathématiques dans les Ecoles des Mines : un aperçu à la fin du 18e siècle.)

Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP  Télécharger 

Auteur : Morel Thomas

Résumé

Courte présentation d’atelier.

Abstract

The example of the Freiberg mining academy, where mathematics teaching reached a very high level at the end of the 18th century, proves that these disciplines were not intrinsically inferior, but only different from the university lectures of that time. The subterranean geometry (Markscheidekunst) will then be used as an example to illustrate the originality of this scientific and technical teaching tradition.

Notes

Chapitre des Actes de la septième l’université d’été (ESU 7).

Données de publication

Éditeur Aarhus University Copenhague , 2015 Format 17 cm x 23 cm, p. 761-761

ISBN 87-7684-737-3 EAN 9788776847371

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification