History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The research on thinking of variant of Pythagorean section. p. 539-541.
(Une recherche sur la "pensée par variante" dans la partie liée au théorÚme de Pythagore des "Neuf Chapitres".)
Une version texte intĂ©gral est en tĂ©lĂ©chargement sur le site BibliothĂšque numĂ©rique des IREM et de l’APMEP TĂ©lĂ©charger
Auteur : Qi Chunyan
Résumé
Courte prĂ©sentation d’un projet. Abstract In this paper I consider the thinking of variant from the perspective of Pythagorean chapter inThe Nine Chapters. Among the various elements to be considered I focus on the need to address five aspects to analysis the thinking of variation of Chinese classical works. The five aspects are solutions of a given problem, changes of a given problem, uses of a given problem, changes of a given diagramand changes of identity. Furthermore I shall analyze the thinking of variant from psychology of mathematics education in order to provide a reference for today’s mathematics education research and practice.
Parmi les diffĂ©rents Ă©lĂ©ments Ă considĂ©rer, l’auteur examine dans cette partie des « Neuf chapitres » cinq aspects : les diverses solutions d’un problĂšme donnĂ©, les variables dans un problĂšme donnĂ©, les utilisations d’un problĂšme donnĂ©, les changements d’un diagramme donnĂ© et les changements d’identitĂ©. Il Ă©tend ensuite sa rĂ©flexion sur les variantes Ă la psychologie de l’enseignement des mathĂ©matiques
Notes
Chapitre des Actes de HPM 2016 .
Données de publication
Ăditeur IREM de Montpellier Montpellier , 2016 Format A4, p. 539-541 Index Bibliogr. 541-541
ISBN 2-909916-51-0 EAN 9782909916514
Public visé chercheur, enseignant, formateur
Type chapitre dâun ouvrage Langue anglais Support papier
Classification