Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. A case study of the implementation of primary sources in undergraduate mathematics. p. 463-480.
(Une étude de cas sur la mise en oeuvre des sources primaires en mathématiques en premier cycle universitaire.)
Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP Télécharger
Auteur : Mauntel Matthew
Résumé
Cet article présente une étude de cas pilote par trois professeurs de mathématiques à l’université qui ont mis en œuvre le même projet de source primaire (PSP) dans le cadre du projet TRIUMPHS : Transforming Instruction in Undergraduate Mathematics via Primary Historical Sources (Transformer l’enseignement des Mathématiques en premier cycle à l’aide de Sources Primaires). Abstract In this paper I present a pilot case study of three different university mathematics instructors who implemented the same primary source project (PSP) as part of the Transforming Instruction in Undergraduate Mathematics via Primary Historical Sources (TRIUMPHS) project. I describe four implementations (two by the author, two by non-author instructors) using a combination of student and instructor interviews, instructor implementation reports, and instructor and student surveys. Survey data revealed that most students reported perceived academic gains from their work with the PSP, with the author’s students reporting some of the greatest gains. I conclude that there are differences in implementation based upon observed lines of communication and how instructors view distinctive features of the implementation, including the importance of group work and understanding language use within sources.The author stressed the importance of group work and the productive struggle associated with language, resulting in a different implementation than both non-authors.
Le thème choisi était la résolution des systèmes d’équations linéaires en Chine ancienne, mais l’auteur s’intéresse ici essentiellement à la mise en œuvre du projet : observation des modes de communication, façon dont les enseignants perçoivent les caractéristiques distinctives de leur mise en œuvre. Il utilise des interviews d’enseignants et d’étudiants, les rapports des enseignants, des enquêtes auprès des enseignants et étudiants. Il souligne l’importance du travail de groupe et la productivité de l’effort associé au langage.
Notes
Chapitre des Actes de la huitième université d’été (ESU 8) .
Données de publication
Éditeur Oslo Metropolitan University Oslo , 2019 Format p. 463-480 Index Bibliogr. p. 475-476
ISBN 82-8364-211-1 EAN 9788283642117 ISSN 2535-6984
Public visé chercheur, enseignant, formateur Niveau licence Âge 18, 19
Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier
Classification