History and Epistemology in Mathematics Education. Spanish school encyclopedias (1901-1965): An unexplored source for the History of Mathematics Education in Spain. p. 573-576.

(Les encyclopédies scolaires espagnoles (1901-1965) : Une source inexplorée pour l'histoire de l'enseignement des mathématiques en Espagne.)

Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP  Télécharger 

Résumé

Les auteurs de cet article décrivent leur approche pour étudier ces « encyclopédies scolaires », qui ont été très populaires en Espagne et utilisées en complément des manuels. Ce court article est abondamment illustré.

Abstract

Since the 19th century, and until the second half of the 20th century, Spanish primary education was organized in grades. The name of such grades, as well as their number, varied over time. However, in general terms, we can affirm that, for over a century, Spanish primary education consisted of four grades: 6-8 years (usually called first or elementary grade), 8-10 years (second or medium grade), 10-12 years (upper or improvement grade), and 12-14 years (extension or professional initiation grade). Between 1901 and 1965, mandatory education was usually restricted to the period 6-12 years (Galera Pérez, 2018).

Notes

Chapitre des Actes de la neuvième université d’été (ESU 9)

Données de publication

Éditeur Edizioni Nuova Cultura Rome , 2023 Format p. 573-576 Index Bibliogr. p. 576-576

ISBN 88-3365-601-2 EAN 9788833656014

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification