Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 22.

Revue internationale de didactique des mathématiques.

Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP  Télécharger 

Résumé

Abstract

– Jean-Pierre Levain, Philippe Le Borgne, Arnaud Simard and André Didierjean:The impact of the evolution into master courses on the expertise in proportionality problem solving among students and primary school trainee teachers.

– Jérôme Proulx, Marie-Line L. Lamarche and Karl Philippe Tremblay: Algebraic equations and mathematical activity in mental mathematics: on teaching challenges

– Assia Nechache: The categorization of tasks and the worker-subject: a methodological tool for the study of mathematical work in the probability field

– Michèle Tessier-Baillargeon, Nicolas Leduc, Philippe R. Richard and Michel Gagnon: Comparative study of tutorial systems for geometry proof learning

– Jean-Baptiste Lagrange and Janine Rogalski: Knowledge, concepts, and situations in first learning of programming and algorithmics

– Rebeca Guirette, Ana Gomez-Blancarte, Ricardo Valero-Pérez: Recognition of visual variables and significant symbolic units of quadratic functions

– Jose Carrillo, Miguel Montes, Luis C. Contreras and Nuria Climent: The teacher’s knowledge from a perspective based on its specialization: MTSK

Notes

La revue « Annales de didactique et de sciences cognitives » publie des articles de recherches en didactique des mathématiques propres à développer et à stimuler la réflexion sur l’enseignement des mathématiques en direction de tous les types de publics : écoliers, lycéens, étudiants et enseignants en formation.

Données de publication

Éditeur IREM de Strasbourg Strasbourg , 2017 Format 17 cm x 23 cm, 205 p. Index Bibliogr. pag. mult.
ISSN 0987-7576

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type périodique ou revue Langue espagnol, français, multilingue Support papier

Classification