Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 20.

Revue internationale de didactique des mathématiques.

Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP  Télécharger 

Résumé

Abstract

– Maggy Schneidder, Pierre Job, Yves Matheron and Alain Mercier: Praxemic extensions related to sets of numbers: from complex numbers to integers
– Irene Ferrando, Lluís M. García-Raffi and Lorena Sierra: A proposal of action to introduce modeling in secondary classroom
– Mireille Saboya, Nadine Bednarz et Fernando Hitt: Self-control engaged in algebra : analyze of students’productions and a clarification on their conceptualization. Part 1: problem solving
– Viviane Durand-Guerrier, Thomas Hausberger, Christian Spitalas: Definitons and Exemples : Prerequisites for the Learning of Modern Algebra
– Samantha Quiroz, Fernando Hitt and Ruth Rodríguez: Evolution of prospective school teachers’conceptions on mathematical modelling
– Maha Abboud-Blanchard, and Aline Robert: Training trainers of secondary school mathematics teachers: a need, an experience and a current question
– Laurent Vivier: Note de Lecture about ‘APOS theory, a Framework for research andcurriculum development in mathematics education’

Notes

La revue « Annales de didactique et de sciences cognitives » publie des articles de recherches en didactique des mathématiques propres à développer et à stimuler la réflexion sur l’enseignement des mathématiques en direction de tous les types de publics : écoliers, lycéens, étudiants et enseignants en formation.

Données de publication

Éditeur IREM de Strasbourg Strasbourg , 2015 Format 17 cm x 23,4 cm, 216 p. Index Bibliogr. pag. mult.
ISSN 0987-7576

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type périodique ou revue Langue anglais, français, multilingue Support papier

Classification