Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 18.

Revue internationale de didactique des mathématiques

Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP  Télécharger 

Résumé

Abstract

– Fernando Hitt: Activity theory, interactionism and social constructivism. What theoretical framework in the construction of mathematical knowledge related to representations?
– Alicia Avila: Knowledge under construction about decimal numbers: Results from a conceptual approach
– Jérôme Proulx: Mental calculations beyond numbers: conceptualization and illustrations about algebraic equations solving
– Benoît Rittaud: Introducing the slippery point to represent exponential growth
– Athanasios Gagatsis and Anita Monoyiou: Future teachers’strategies in solving tasks about functions – Point wise approach or coordinated approach?
– Moncef Zaki and Zahid El M’Hamedi: Aspects of some no founded critics of statistical tests theory
– Charles Chandler: Semiotic tools for measuring the complexity of mathematical expressions
François Pluvinage : Reading note on the book by Robert, A ; Penninckx, J. & Lattuati, M. (2012) : une caméra au fond de la classe de mathématiques.

Notes

La revue « Annales de didactique et de sciences cognitives » publie des articles de recherches en didactique des mathématiques propres à développer et à stimuler la réflexion sur l’enseignement des mathématiques en direction de tous les types de publics : écoliers, lycéens, étudiants et enseignants en formation.

Données de publication

Éditeur IREM de Strasbourg Strasbourg , 2013 Format 17 cm x 23,4 cm, 220 p. Index Bibliogr. pag. mult.
ISSN 0987-7576

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type périodique ou revue Langue espagnol, français, multilingue Support papier

Classification