Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 16.

Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP  Télécharger 

Résumé

Abstract

– Alain Kuzniak , The Mathematical Work Space and its Geneses
– Athanasios Gagatsis, Eleni Deliyianni, Iliada Elia & Areti Panaoura, Exploring Flexibility: The case of the numerical domain
– Iliada Elia, The role of number line in the solution of additive problems
– Catherine Houdement, Hidden knowledge in usual verbal problem solving at primary school
– Sylvia Gousseau-Coutat and Philippe R. Richard, Dynamic figures in a mathematical workspace for the learning of geometrical properties
– Bernard Parzysz, Some Educational Questions about Statistics and Probability
– Fabrice Vandebrouck, Perspectives and working domains for studies of functions
– Inés M Gómez-Chacón & Alain Kuzniak, Prospective Teachers’ Geometric Work Space within Technological and Professional Knowledge
– Blanca Souto Rubio & Inés M Gómez-Chacón, Visualization at University Level. The concept of integral

Notes

La revue « Annales de didactique et de sciences cognitives » publie des articles de recherches en didactique des mathématiques propres à développer et à stimuler la réflexion sur l’enseignement des mathématiques en direction de tous les types de publics : écoliers, lycéens, étudiants et enseignants en formation.

Données de publication

Éditeur IREM de Strasbourg Strasbourg , 2011 Format 17 cm x 23,4 cm, 248 p. Index Bibliogr. pag. mult.
ISSN 0987-7576

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type périodique ou revue Langue anglais, français, multilingue Support papier

Classification