Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 14.

Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l’APMEP  Télécharger 

Résumé

Abstract

– Iliada Elia: Using pictures for solving additive problems: What kind of pictures and what role?
– Catherine Houdement: Problem solving as investigation activity in French primary school
– Valériane Passaro: Students’ difficulties for acquiring covariation concept and using graphical representation in grade 8
– Georges Touma: A semiotic study of the cognitive activity of interpretation
– Christian Silvy and Antoine Delcroix: Place of Organized Returning of Knowledge in mathematics: a new way for questioning an exercise?
– Khedidja Kouidri: Problems for teaching integration at the beginning of university in Algeria
– Moncef Zaki and Zahid El M’Hamedi: Elements of measure for teaching statistical tests
– Charalampos Lemonidis, Ioannis Panagiotopoulos, Konstantinos Nikolantonakis: Greek teachers facing realistic problems – Teachers’ characteristics that influence realistic answers
– Lucie Deblois: Contexts and needs at the origin of collaborative research

Notes

La revue « Annales de didactique et de sciences cognitives » publie des articles de recherches en didactique des mathématiques propres à développer et à stimuler la réflexion sur l’enseignement des mathématiques en direction de tous les types de publics : écoliers, lycéens, étudiants et enseignants en formation.

Données de publication

Éditeur IREM de Strasbourg Strasbourg , 2009 Format 17 cm x 23,4 cm, 232 p. Index Bibliogr. pag. mult.
ISSN 0987-7576

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type périodique ou revue Langue français Support papier

Classification